Att blogga..

Jag vet helt ärligt inte om jag orkar blogga mer. Jag tycker att det känns jättejobbigt att skriva här om mina problem med maten. Jag vågar inte ens öppna mig och berätta om hur det egentligen är. Jag skäms över det alldeles för mycket. Jag är rädd för att någon ska dömma mig utifrån hur och äter och i vilken mängd som jag äter och ångesten som kommer i om mig när jag äter.

Jag äter aldrig på stora tallrikar. Jag får en sån ångest inon mig som jag inte kan beskriva. Det är hemskt, riktigt hemskt. Jag tänkte på det igår när vi var bortbjudna till mina kusiner och från det landet som jag kommer ifrån. Där brukar man göra massa olika maträtter och sen lägga det i olika skålar, tallrikar osv. Jag kände ångesten redan när vi klev innanför dörren. Jag var riktigt rädd för den stora tallriken. Men dom tur var, så var deras stora tallrikar inte sådär stora. Detta låter helt sjukt, jag vet. Men det är sånt som jag går och grubblar pp och som jag tänker på vid varje måltid.

Flummig text men välbehövlig, enligt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0